ציפויי שיניים

ציפוי אסטטי: ציפוי המכסה את צדה החיצוני של השן ומאפשרת לשנות צבע,צורה ומרווח של השיניים. יתרונה
הבולט בשיטה זו היא בשמרנותה, מבוססת על הסרת שכבה מינימלית של חומר שן. ציפויים מחומר מרוכב: ציפויים אלו עשויים מחומר פלסטי מרוכב, המודבק ישירות על פני השן בעזרת אור מיוחד.
היתרונות בשיטה הזו שניתן לבצע בפגישה אחת אצל רופא השיניים, מאפשר ביצוע תיקונים מידיים במרפאה ומכירה יחסית זולה. החסרונות הן שקיימת נטייה של החומר המרוכב לשנות את הצבע לכהה יותר עקב תכונותיו של החומר לספוח צבעים ממקורות שונים (כמו סיגריות, שוקולד, קפה, קולה..)
החומר המרוכב נשחק במהירות (תכונה זו בעמידותם לצביעה שופרו מאוד לאחרונה ).
מחומר מרוכב אפשר להכין ציפוי במעבדת שיניים המודבק ע"י רופא במרפאה, התוצאות מעט טובות יותר מבחינת תכונות השקיפות והצבע .

ציפוי חרסינה או חזיתי חרסינה (LAMINATED VENEER):
שיטה זו הינה השיטה המומלצת ביותר ברוב המקרים בהם נדרשים ציפויים ונחשבת לשמרנית ( הרופא מוריד בהשחזה שכבה מינימלית מפני שטח שן, שכבה זו תהיה בעובי של כ-0,6-0,3 מ"מ ) אינה מחלישה את השן .לאחר הכנת השן, הטכנאי שיניים יוצר את הציפוי חרסינה, המודבק לאחר מכן אצל הרופא במרפאה .
יתרונות : מאפשר כיסוי והסתרת פגמים באמייל השן, מאפשר השגת כמעט כל צבע רצוי, שומר על צבע לאורך זמן, עמיד לשחיקהף לא צובר פלאק .
חסרונות : קשה מאוד לבצע תיקונים מושלמים ועמידים לאחר הדבקת השן, חשוב מאוד לבחור את הצבע המתאים מראש מאחר ולא ניתן לבצע תיקוני צבע, צריך לפחות שתי ישיבות אצל רופא השיניים, עלות גבוהה . במקרים שאין הצדקה בכתר אך יש צורך בשינוי צורה או גודל של השן. הכנת ה-LAMINATED VENEE לא לוקחת זמן רב ומתבצעת בשני  שלבים: הכנה ומטבעים והתאמת הדבקה. יתרון נוסף של הטיפול שהוא פיתרון עם נזק מזערי לשן ולחניכיים.

הטיפול מתאים במקרים של:
  • שינוי צבע עמוק כהה בגלל חבלה או טיפולי שורש אשר אינם מגיבים להבהרה.
  • שיניים עם זגוגית פגומה מולדת,התפתחותית, או כתוצאה מתאונה,
  •  שיניים שבורות בקצה, שבר מזערי.
החסרונות הטיפול:
  • לא מתאים כאשר אין זגוגית בחזית השן, לשניים עם שחזורים נרחבים,
  •  במקרים של סגר עמוק או טראומתי קדמי או לשן המושחזת לכתר.
  •  עלות של שחזור כזה כמו שחזורים מחרסינה אחרים בסדר גודל של כתר חרסינה או מעט פחות.
  •  לא מומלץ במקרים של סגירת שיניים להב מול להב או במטופלים עם הרגלים כמו שיחקת שיניים, שבירת קרח, פיצוח גרעינים כי קיים סיכון לשבירת חזיתיות חרסינה .

 

לקבלת המדריך המלא למניעת עששת וריח רע מהפה
מייל *
שם *
טלפון נייד *