אסתטיקת הפה

 
בתרבות המערבית נחשבו השיניים מאז ומתמיד לסמל של בריאות, טיפוח ומעמד, כאשר אנשים לאורך כל ההיסטוריה הוכיחו נכונות לעשות מאמצים רבים בשביל ליהנות מחיוך צחור. במרפאת  Dr. Liliana עומדים לרשותנו מבחר של טכניקות ושיטות טיפול, המאפשרות לשפר את מראה השיניים ולהחזיר להן את הגוון הלבן מילדותנו.
 
הבהרת שיניים
כיום קיימות בשוק מגוון שיטות להלבנת שיניים: החל משימוש במשחת שיניים מלבינה, המשך בטיפולים מלבינים באמצעות ערכה ביתית וכלה בטיפולי מקצועיים המתבצעים במרפאת השיניים. אחת השיטות הפופולאריות בתחום הינה "סד להלבנה" המאפשרת להלבין את השיניים באמצעות שימוש בסד המותאם למידות המטופל ותוספת ג'ל הלבנה עם חומר מחמצן. את הסד מכין רופא השיניים בלבד, והמטופל נדרש להרכיבו במשך 4-2 שעות בכל יום במשך 10-7 ימים. ניתן לבצע טיפול קצר יותר להורדת כתמי קפה, ניקוטין, צבעי מאכל ועוד אצל השיננית.
 
הבהרה באמצעות מכשירי אור כחול
שיטה נוספת להבהרת שיניים עושה שימוש בחומר הבהרה והארת שיני המטופל במנורה מיוחדת. האור הכחול שבוקע מהמנורה מאיץ את פעילותו של החומר הפעיל, ומקנה אפקט קוסמטי לשיניים - המציג שיניים לבנות יותר (למרות שהשינוי לא התבצע בתוך השן עצמה).
 
ציפויי שיניים
במקרה וכבר עברתם תהליך של הלבנת שיניים, אבל סובלים מבעיות אסתטיות שעדיין לא קיבלו מענה, ניתן להיעזר בציפוי חרסינה דקיקה (שעוביו בין 0.4-0.3 מ"מ) המודבק בצידה החיצוני של השן ומשלים אותם. ציפוי זה הינו פתרון יעיל ומבוקש לרוצים ליהנות מחיוך צחור מושלם - ללא הסבת נזק לחניכיים או לשיניים הסמוכות.

סתימות לבנות
מהלך נוסף שיסייע לכם להלבין את החיוך טמון בהחלפה של סתימות ישנות. כיום מקובל להשתמש בסתימות לבנות העשויות מחומר בצבע השן, המאפשרות שחזור של השן המקורית ויצירת מקשה אחד של שן וסתימה. בצורה זו נהנות השיניים ממראה טבעי יותר ומאפשרות שחזור מתאר שיניים שנשברו.
 
שיניים שבורות
במקרה של שבירת שן חלקית עלולה להיווצר בעיה של שינוי צבע בשן או צורך בהשלמת השן השבורה. כיום ניתן לבצע את האחדת השיניים על ידי הלבנת השיניים ושימוש בציפויים לתיקון השן השבורה (עד כדי הלבשת כתר על השן - שיעצב מחדש את צורתה המקורית). במקרים קלים ניתן לעשות שימוש בציפויי "קומפוזיט" להשלמת החלק החסר, אך יש לזכור כי יהיה צורך לתחזק את הציפוי - שכן חומרים כמו צבעי מאכל ועישון ישאירו עליו כתמים והוא ישנה את צבעו עם הזמן. פתרון נוסף הוא הצמדה של ציפוי חרסינה על השן. פתרון זה נחשב לאטרקטיבי יותר בגלל שהחרסינה אינה נוטה לשנות את צבעה ולכן גם דורשת פחות תחזוקה (ציפוי "קומפוזיט" ישרת אתכם בין 4-3 שנים, וציפוי חרסינה "למינייט" יחזיק כ-10 שנים).
 
הגורמים המרכזיים להצהבת השיניים:
  • גיל
  • גנטיקה
  • מחלות
  • עישון מאסיבי
  • מוצרי מזון: קפה, תה ופירות מסוימים
  • תרופות הפוגעות בשכבת האמייל של השן
לקבלת המדריך המלא למניעת עששת וריח רע מהפה
מייל *
שם *
טלפון נייד *